Anot „Autosport“, „Formulės 1“ grupės vadovas Stefano Domenicali sako, kad „Formulė 1“ yra pasirengusi apsvarstyti skirtingus variklių tipus nuo 2030 m. skirtiems automobiliams, siekdama didesnio triukšmo.
Nuo tada, kai 2014-aisiais pasirodė turbo hibridai, buvo skundžiamasi dėl jų triukšmo stokos, palyginti su senaisiais V8.
Ir nors jie sustiprėjo, o viltys buvo didelis žingsnis 2026 m., akivaizdu, kad jie vis dar nėra tokio lygio, kokio nori F1.
Vietoj to, F1 galėtų išnagrinėti daugybę variantų – galbūt įskaitant naujas technologijas ar net senosios mokyklos V8 – kad rastų sprendimą, atitinkantį Grand Prix lenktynių poreikius.
Kalbėdamas su pasirinkta žiniasklaida, įskaitant „Autosport“ seserinę svetainę Italijoje, prieš Emilijos-Romanijos Grand Prix, Domenicali išdėstė savo troškimą, kad F1 sugrąžintų triukšmą variklio priekyje.
Ir toliau jis teigė, kad jei F1 perėjimas prie visiškai tvarių degalų 2026 m. pasitvirtins, būtų verta pagalvoti apie hibridų atsisakymą nauja kryptimi.
„Kai tik bus apibrėžtos 2026 m. taisyklės, pradėsime galvoti, kokie bus tolesni žingsniai, pavyzdžiui, 2030 m. variklis“, – sakė Domenicali.
„Mano asmeninis svarstymas, dar nepasidalytas su komandomis, net jei apie tai kalbėjome su FIA, kad jei tvarus kuras veiks, turėsime atidžiai įvertinti, ar toliau naudoti hibridinę (technologiją), ar geriau. sprendimai bus prieinami“.
V8 grąžinimas?
Nors Domenicali nepateikė jokios informacijos apie alternatyvius variantus, pastaraisiais metais buvo daug siūlymų, kad jei F1 sėkmingai naudotų visiškai tvarų kurą, tai pašalintų aplinkosaugos argumentus prieš populiarius V8.
Žingsnis šia kryptimi taip pat padėtų sumažinti automobilio svorį – pastaraisiais metais ši tema vis labiau populiarėja.
Praėjusiais metais pasaulio čempionas Maxas Verstappenas išdėstė savo svajonių viziją, kokia turėtų būti F1, ir ji apėmė perėjimą prie V8.
„Aš tikrai atsikračiau hibrido“, – sakė jis. „Manau, kad visą laiką, kai šokau atgal V8, visada stebiuosi, koks sklandus variklis.
„Didžiausias greitis yra lėtas, palyginti su tuo, ką turime dabar, bet tai tik variklio paėmimas ir sukimo momentas.
„Tai toks sklandus visas pristatymo procesas: pavarų perjungimas žemyn ir aukštyn. Tai daug natūraliau už tai, ką turime.
2026 m. progresas
Domenicali taip pat pasiūlė atnaujintą informaciją apie pažangą įgyvendinant 2026 m. taisykles, kurios, jo nuomone, bus parengtos gerokai anksčiau nei numatytas birželio 30 d.
„Pastarosiomis savaitėmis įvairios susijusios šalys derinosi, o 2026 m. taisyklės turėtų būti paskelbtos birželio 1 d.
„Tuomet FIA paaiškins pokyčius, kurių yra daug.
„Ir bus svarbu kuo geriau išsiaiškinti, nes perskaičiau daugybę interpretacijų, kurios neatitinka naujosios taisyklės.
Nors naujosios automobilių taisyklės nėra galutinai parengtos, jau dabar nerimaujama dėl tam tikrų kompromisų, kuriuos priverčia rinktis turbo hibridus.
Vienas iš jų yra automobilio svoris, o Domenicali pakartojo, kad triukšmas yra labai svarbus.
„Skauda, bet, deja, šiuo metu būtina, yra susijusi su vienviečių svoriu“, – sakė jis.
„Paliekant hibridinį jėgos agregato sprendimą ir 2026 m., neišvengiamas didelis svorio padidėjimas.
„Jei palygintume 2026 m. vienviečio automobilio prognozę su 10 metų senumo automobiliu, pamatytume, kad svoris tapo svarbia problema.
„Visi vairuotojai norėtų lengvesnių automobilių, o aš asmeniškai norėčiau ir šiek tiek didesnio garso.
„Šiuo paskutiniu frontu mes stengiamės padidinti decibelų skaičių.
„Iš mūsų atliekamų tyrimų paaiškėjo, kad visos rinkos ir visos amžiaus grupės nori geresnio garso, taip pat energijos ir vibracijų, kurias gali perduoti tik tam tikro tipo (variklis), kai esate arti takelis“.
Praneša AutoSport.com Visą straipsnį ir tai, ką Stefano turėjo pasakyti apie V8 tipo variklių atnaujinimą 2030 m., rasite žemiau esančioje nuorodoje.
Ką manote apie V8 tipo variklių grąžinimą į sportą, siekiant didesnio triukšmo? praneškite man toliau pateiktuose komentaruose.
Paskelbta m F1