Potencialas didelis EV baterijų keitimo kaina Akumuliatorių analizės įmonė „Recurrent“ kelia didelį susirūpinimą naujų automobilių pirkėjams, tačiau greičiausiai taip bus neilgai.
„Recurrent“, kuri rengia naudotų elektromobilių akumuliatoriaus būklės ataskaitas, tai prognozuoja smuko naujų baterijų kainos dešimtmečio pabaigoje pakeisti akumuliatorių bus pigiau nei remontuoti benzininį variklį.
2025 Hyundai Ioniq 5
Nesvarbu, ar tai būtų benzininis variklis, akumuliatorius ar bet koks kitas komponentas, remontas nėra finansiškai prasmingas, jei jis viršija automobilio vertę. Anot „Recurrent“, baterijų keitimo išlaidos jau mažėja. Dabar jie sudaro 75 % naudoto automobilio, kainuojančio 15 000 USD, vertės, palyginti su 100 % 2020 m., skaičiuoja bendrovė ir priduria, kad iki 2030 m akumuliatoriaus keitimas prilygs 30% 15 000 USD vertės naudotos transporto priemonės vertės.
Tai tampa įmanoma dėl mažėjančios naujų elektromobilių baterijų kainos. Kaip pažymi „Recurrent“, „Goldman Sachs“ anksčiau šiais metais prognozavo, kad vidutinės baterijų kainos 2026 m. pasieks 80 USD už kWh – beveik 50 % mažesnės nei 2023 m. Išskyrus 2022 m. pakilimą dėl aukštų žaliavų kainų, tokia tendencija buvo nuo tada, kai šiuolaikinės EV eros pradžia. JAV Energetikos departamentas apskaičiavo, kad nuo 2008 metų elektromobilių baterijų kainos sumažėjo 90 proc.
2025 Būk EV6
Recurrent daro prielaidą, kad šios tendencijos išliks ir kad iki 2030 m. jos bus tvirtos naudotų EV baterijų rinkos tai leistų savininkams kompensuoti dalį pakeitimo išlaidų. „Recurrent“ prognozuoja, kad taip vadinamų antrojo naudojimo programų, tokių kaip stacionarus energijos kaupimas, augimas gali leisti elektromobilių savininkams derėtis dėl savo transporto priemonių naudotų paketų pardavimo, o tai gali sumažinti faktinę naujų pakuočių kainą 10–20 USD už kWh.
Mažesnės sąnaudos ne tik galėtų padėti padaryti naudotus elektromobilius pigesnius, bet ir išlaikyti daugiau jų apyvartoje. 2023 m. ataskaitoje nustatyta, kad dažniau keičiami akumuliatorių blokai, o ne juos remontuojami, o tai, esant dabartinėms akumuliatorių kainoms, gali sąlygoti santykinai naujų transporto priemonių skaičių draudimo kompanijų dėl nedidelės žalos ir didesnių likusių draudimo įmokų.